Om BLIR

En kort och en lång historia

BLIR Kommunikation startades 2008 med över 25 års erfarenhet av användbar daglig kommunikation mellan människor för en rad olika branscher och marknader. Då som nu med inriktningen att projektleda och i tid leverera nyttiga och allsköns texter och copy med allt vad det innebär i research och förståelse för beslutsflöden, beteenden och varumärkens inflytande. Att vara den snabbfotade, pålitliga resursen som i varje moment tar utmaningen att leverera som bäst, när det gäller.   Nu skriver vi 2024 och även BLIR börjar få en längre historia.  Välkommen! 

NYA PERSPEKTIV

STRATEGI OCH KREATIVITET

MINIRESUMÉ

BLIR Kommunikation drivs av Birgitta Rydztröm, journalistskolad marknadsekonom, copywriter och erfaren varumärkesarbetare. En stor del av min erfarenhet kommer från kända matföretag, utbildningsaktörer, vidaberömt möbelföretag från Älmhult, skogsbolag, börsbolag, ambitiöst shoppingcentra, växande försäkringsbolag och offentliga uppdrag. I denna kompott finns både väntade och oväntade intervjuer och möten med entreprenörer, idrottsprofiler, artister och ministrar samt texter som förklarar varför naturviner är hälsosammare än andra viner. Det har också blivit en bok om ett land och ett folk som startade om på nytt. Och en och annan årsredovisning, till och med prisad.

UTMÄRKELSE

Tack ALMI Kronoberg för priset Årets Mentor tillväxtföretag.