
En kort och en lång historia
BLIR Kommunikation startades 2008 av Birgitta Rydztröm – med över 20 års erfarenhet av strategisk och användbar kommunikation för olika branscher, varumärken och marknader. I kundbasen finns kommuner, myndigheter och internationella koncerner såväl som lokala och regionala företag. Sedan starten har fokus varit att leda projekt och skapa skarpa texter och copy som träffar rätt, rör om och levererar resultat. Arbetet grundar sig i noggrann research, insikt i beteenden och en djup förståelse för hur beslutsflöden, människor och varumärken samspelar. BLIR Kommunikation är den snabbfotade och pålitliga resursen som kliver in när det behövs "något lite mer" eller när de egna resurserna behöver kompletteras. Nu, med över ett och ett halvt decennium i ryggen, fortsätter vi att skapa kommunikation som håller – i tid, i ton och i längden. Välkommen!
NYA PERSPEKTIV


STRATEGI OCH KREATIVITET
MINIRESUMÉ
BLIR Kommunikation drivs av Birgitta Rydztröm, journalistskolad marknadsekonom, copywriter och erfaren varumärkesarbetare. En stor del av min erfarenhet kommer från kända matföretag, utbildningsaktörer, vidaberömt möbelföretag från Älmhult, skogsbolag, börsbolag, ambitiöst shoppingcentra, växande försäkringsbolag och offentliga uppdrag. I denna kompott finns både väntade och oväntade intervjuer samt möten med entreprenörer, idrottsprofiler, artister och ministrar. Men även texter som förklarar varför naturviner är hälsosammare än andra viner. Det har också blivit en bok om ett land och ett folk som startade om på nytt. Och en och annan årsredovisning, till och med prisad.
UTMÄRKELSE
Tack ALMI Kronoberg för priset Årets Mentor tillväxtföretag.